Hoe werkt het?
Bent u teleurgesteld over een product of dienst van een bedrijf, maar heeft u geen tijd of motivatie om te klagen? Geen zorgen! ClaimBeheer biedt u een kosteloze dienst waarmee wij u kunnen helpen verhaal te halen bij het betreffende bedrijf. U betaalt vooraf niets voor onze service. Pas wanneer wij daadwerkelijk een bedrag kunnen claimen, betaalt u ons een succes fee.
Om uw klacht in te dienen, kunt u naar het tabblad ‘Claim indienen’ gaan op onze website en het contactformulier invullen. Wij zullen uw klacht binnen twee werkdagen beoordelen en u laten weten of wij deze kunnen behandelen. Vervolgens ontvangt u van ons een digitaal machtigingsformulier waarin u akkoord gaat dat ClaimBeheer uw belangen in de zaak behartigt en alle communicatie betreffende uw claim via ons verloopt. Wij streven ernaar u binnen twee weken op de hoogte te stellen van de uitkomst, maar zijn daarbij ook afhankelijk van de afhandelingstermijn van het andere bedrijf. U kunt altijd bij ons terecht voor informatie over de stand van zaken.
Zodra wij uitsluitsel hebben en een passende reactie van het bedrijf hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om deze met u te delen. Wanneer het bedrijf u een compensatie aanbiedt, vragen wij een percentage van het bedrag. Dit percentage is afhankelijk van de hoogte van het bedrag. U bepaalt zelf of u akkoord gaat met de geboden compensatie. Het bedrijf maakt het volledige bedrag over naar ClaimBeheer. Na ontvangst maken wij het volledige bedrag minus de succes fee binnen twee werkdagen naar u over. Zo kunt u zorgeloos een compensatie ontvangen voor uw klacht.
Wij hanteren de volgende tarieven:
Succesvol geclaimd bedrag | Succes fee |
€ 0,00 tot € 500,00 | 25 % |
€ 500,00 tot € 1500,00 | 20 % |
€ 1500,00 en meer | 15 % |
Let op, voor betalingen in natura gelden er andere tarieven.
Bij ClaimBeheer hechten we veel waarde aan transparantie en duidelijke communicatie. Daarom delen we graag een paar voorbeelden van hoe we klanten hebben geholpen met hun klachten.
Stel, u heeft een router gekocht die niet functioneert en u dient een klacht in bij ClaimBeheer. Als wij erin slagen om een compensatie van €40,00 te ontvangen, krijgt u €30,00 uitbetaald en brengen wij een succes fee van slechts €10,00 in rekening.
Een ander voorbeeld: uw vakantie is niet verlopen zoals u had gehoopt en u dient bij ons een klacht in. Als wij erin slagen om een compensatie van €600,00 te ontvangen, krijgt u €480,00 uitbetaald en houden wij een succes fee van €120,00 in.
Wij streven ernaar om onze klanten zo goed mogelijk te informeren en betrekken u bij het gehele proces. Daarom delen wij altijd de reactie van het betreffende bedrijf integraal met u, zodat u op de hoogte blijft van de voortgang van uw zaak. Mocht u onverhoopt toch niet tevreden zijn met de oplossing, dan bespreken we graag met u de mogelijkheden om namens u terug te gaan naar het bedrijf of een geschil aanhangig te maken bij de betreffende Geschillencommissie. U bepaalt altijd zelf of u akkoord gaat met de geboden compensatie. ClaimBeheer geeft geen juridisch advies. Wij streven altijd naar de beste oplossing voor onze klanten.