Veelgestelde vragen

Waarom moet ik ClaimBeheer inschakelen?

 Ons streven is dat het door u afgenomen product of dienst naar tevredenheid moet zijn. Helaas kan het altijd gebeuren dat dit niet het geval is. Wij zetten ons volledig in om van u weer een tevreden consument te maken. Dit doen wij door uw klacht te analyseren, de pijnpunten eruit te halen en vervolgens als bemiddelende partij op te treden. Door onze vriendelijke doch zakelijke werkwijze gaan wij uw recht halen bij de betreffende organisatie waar u uw product of dienst heeft gekocht. 

 Hebben jullie ervaringen met het indienen van klachten?

Onze werknemers hebben jarenlange ervaring in het verlenen van service aan klanten. Daardoor weten wij de
hoe we tot de kern van het probleem kunnen komen én hier vervolgens naar te handelen. Door middel van een
duidelijk verhaal verloopt de communicatie met de organisatie gemakkelijker.

Krijg ik altijd een compensatie?

Nee, wij garanderen niet dat elke klacht tot volle tevredenheid wordt afgewikkeld. Wel mag u ervan uitgaan dat
wij hiervoor ons uiterste best doen. 

Hoeveel moet ik betalen voor de service?

Wij helpen u op basis van 'no cure no pay'. Dit houdt in dat u aanvankelijk niks hoeft te betalen. Pas als er een compensatie/vergoeding in geld dan wel in de vorm van een cadeaubon wordt uitgekeerd, houden wij een percentage van het bedrag in. De tarieven vindt u hier.

Wat gebeurt er als ik de klacht toch rechtstreeks met de tegenpartij afhandel?

In dit geval ontvangt u een factuur van ClaimBeheer met het vastgestelde percentage voor de succes fee voor het volledige bedrag dat wij probeerden te claimen voor u. 

Is ClaimBeheer een advocatenkantoor?

Nee, ClaimBeheer is geen advocatenkantoor. Wij helpen u met het formuleren van een claim of klacht rechtstreeks richting de leverancier, onderhouden het contact voor u en beheren de administratie. U bepaalt of u akkoord gaat met de geboden compensatie door de leverancier. Hierover geven wij geen juridisch advies.

Hoe ziet een claimprocedure eruit die door ClaimBeheer wordt uitgevoerd? 

- U draagt uw klacht aan ons over via het online formulier;
- Binnen twee werkdagen laten wij u weten of wij uw klacht in behandeling nemen; 
- U ontvangt een volmachtformulier ter digitale ondertekening, waarmee u uw klacht volledig aan ons overdraagt;
- Indien nodig vragen wij uw om extra bewijslast aan te leveren via de mail;
- ClaimBeheer dient de claim in bij de desbetreffende organisatie; 
- Wij streven ernaar u binnen twee weken van een inhoudelijke reactie op uw klacht te voorzien; 
- De volledige compensatie wordt uitbetaald aan ClaimBeheer en u krijgt hiervan bericht; 
- Binnen zeven werkdagen wordt de compensatie (minus succes fee) naar u overgemaakt;
- Als er een tegoedbon wordt verstrekt, sturen wij die naar u door zodra wij de succes fee van u hebben ontvangen.


E-mailen